mLegitymacja

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Księcia Jana Dobrego w Opolu przystąpiła do programu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

Więcej dowiesz się tutaj: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna

mLegitymacja to uzupełnienie fizycznej (papierowej) legitymacji szkolnej – cyfrowa kopia, wyświetlana w smartfonie z systemem operacyjnym Android. Aby korzystać z mLegitymacji, uczeń musi pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację rządową mObywatel.

mLegitymacja nie jest obowiązkowa. Może być wystawiona chętnemu uczniowi na wniosek jego rodziców. Wniosek składa się do szkoły.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu – jest ona tylko kopią. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

 

 

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z tradycyjnych dokumentów. Nie tylko podczas kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina. mLegitymacja daje prawo do otrzymania dodatkowych, przysługujących uczniom, zniżek. Jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

1) Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy składać w sekretariacie szkoły.

2) Wgrać zdjęcie dziecka do dziennika elektronicznego. Zdjęcia wgrywane do dziennika elektronicznego nie spełniające wymogów zdjęć legitymacyjnych będą odrzucane, a mLegitymacja nie zostanie wygenerowana.
lub
przesłać na adres: sekretariat@psp20.opole.pl jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. Zdjęcie powinno być wyraźne i dobrej jakości. 

3) Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

4) Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić system na urządzeniu ucznia.

5) Kod aktywacyjny działa tylko 30 dni!