Do wakacji pozostało:  

  • 00dni

Menu

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z MUZYKI DLA KLAS IV-VI

Zasady oceniania uczniów:

Podczas wystawiania ocen z przedmiotu nauczyciel zwraca uwagę przede wszystkim na:

1.Wysiłek ucznia wkładany w wywiązywanie się z powierzonych zadań

2.Poziom uzdolnień i indywidualne możliwości ucznia

3.Stosunek ucznia do przedmiotu

4.Aktywność i zaangażowanie ucznia w czasie zajęć

5.Uzyskany poziom wiedzy i umiejętności ucznia w zakresie różnych form aktywności muzycznej i wiadomości z teorii oraz historii muzyki.

6.Rozwijanie przez ucznia własnych umiejętności i zainteresowań muzycznych.

7.Podejmowanie przez ucznia dodatkowych zadań.

8.Włączanie się ucznia w życie artystyczne szkoły.

9.Postawę ucznia wobec wytworów sztuki i dóbr kultury.

Ocena celująca

Otrzymuje ją uczeń, który opanował umiejętności i wiadomości wymagane na ocenę bardzo dobrą. Ponadto powinien wyróżniać się przynajmniej jedną z wymienionych aktywności:

-wykazywać poszerzone zainteresowania muzyką , aktywnie uczestniczyć w życiu muzycznym szkoły – zespołu muzycznego, chóru .

-brać udział w konkursach, festiwalach, przeglądach muzycznych

Ocena bardzo dobra

Otrzymuje ją uczeń, który:

-umie bardzo dobrze samodzielnie zaśpiewać pod względem intonacyjnym i rytmicznym z pamięci piosenki obowiązkowe i poznane w ciągu roku szkolnego

-umie posługiwać się zapisem nutowym przy grze na instrumencie

-bezbłędnie gra na flecie całe melodie pod względem melodycznym i rytmicznym

-potrafi rytmizować teksty

-zna pojęcia muzyczne występujące w programie poszczególnych klas

-zna nazwiska wybitnych kompozytorów i ich twórczość

Ocena dobra

Otrzymuje ją uczeń, który:

-poprawnie śpiewa samodzielnie pieśni obowiązkowe i wybrane dowolne piosenki

-poprawnie gra na flecie dowolny utwór

-zna terminy muzyczne i wie co one oznaczają

-w czytaniu nut popełnia błędy

-prowadzi zeszyt przedmiotowy

Ocena dostateczna

Otrzymuje ją uczeń, który opanował określone umiejętności i wiadomości podstawowe :

-umie zaśpiewać pieśni o średnim stopniu trudności (popełnia błędy intonacyjne i rytmiczne)

-zna nazwy solmizacyjne dźwięków

-z pomocą nauczyciela gra proste fragmenty melodii

-potrafi podać wartości rytmiczne nut i pauz

-zna tylko niektóre pojęcia muzyczne

-zeszyt prowadzi niesystematycznie i niestarannie

Ocena dopuszczająca

Otrzymuje ją uczeń, który w ograniczonym stopniu opanował ustalone umiejętności i wiadomości podstawowe. Wykazuje pozytywny stosunek do przedmiotu, jednak bardzo małe zaangażowanie, potrafi z pomocą nauczyciela wykonać najprostsze zadania:

-podejmuje próby śpiewania, lub zamiast śpiewu recytuje tekst piosenek

-gra na flecie pojedyncze dźwięki

-niechętnie podejmuje działania muzyczne

-wymienia niektóre terminy muzyczne

-z pomocą nauczyciela wykonuje najprostsze polecenia – ćwiczenia rytmiczne

Ocenę niedostateczną

Otrzymuje uczeń, który nie opanował minimum wiadomości oraz:

-mimo usilnych starań nauczyciela uczeń ma negatywny stosunek do przedmiotu, oraz posiada bardzo duże braki z zakresu ustalonych podstawowych wymagań edukacyjnych, dotyczących wiadomości i umiejętności przewidzianych dla danej klasy

-mimo pomocy nauczyciela nie potrafi i nie chce wykonać nawet najprostszych poleceń wynikających z programu danej klasy.

Menu

Kategorie

Scroll to Top
Skip to content