Wyjazd klas 8B i 8C na wycieczkę Toruń – Trójmiasto

W dniach 24.04-26.04.2019 r. odbyła się wycieczka uczniów klas 8B i 8C do Torunia i Trójmiasta.

Pierwszego dnia po wielu godzinach podróży dotarliśmy do Torunia. Malownicze miasto słynące z piernika i postaci Mikołaja Kopernika urzekło zwiedzających. Spotkanie z lokalnym przewodnikiem pozwoliło dowiedzieć się więcej Toruniu. Zobaczyliśmy Krzywą Wieżę (niektórym nawet udało się przy niej stanąć), Flisaka, Ratusz Staromiejski, Piernikową Aleję Gwiazd, Katedrę Świętojańską, dom Mikołaja Kopernika. Następnym punktem zwiedzania okazała się wizyta w Żywym Muzeum Piernika, podczas której poznaliśmy historię piernika, zagniataliśmy ciasto, piekliśmy własne toruńskie pierniki i otrzymaliśmy tytuł czeladników. Późnym popołudniem dotarliśmy do Gdańska, a wieczorem wybraliśmy się na spacer po gdańskiej Starówce.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk. Nasz spacer rozpoczęliśmy od Drogi Wolności, udając się na plac Trzech Krzyży do Europejskiego Centrum Solidarności, Stoczni Gdańskiej i legendarnej Sali BHP. Kolejnym etapem okazał się spacer Drogą Królewską. Brama Wyżynna, Przedbramie przy ul. Długiej, Złota Brama, Ratusz, Fontanna Neptuna, Dwór Artusa, Złota Kamienica, Zielona Brama – to miejsca, które wielu z nas zobaczyło pierwszy raz. Zwiedziliśmy także Konkatedrę – Kościół p.w. Najświętszej Marii Panny, największy gotycki kościół na świecie zbudowany z cegły, weszliśmy także na wieżę bazyliki. Następnie ulicą Mariacką, mijając po drodze zabytkowego Żurawia – portowy dźwig, udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej. Zwiedzanie Gdańska zakończyliśmy wizytą na plaży.

Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Sopot. Oczywiście spacerowaliśmy po legendarnym Monciaku, czyli ulicy Bohaterów Monte Cassino oraz najbardziej znanym w Polsce molo. Widzieliśmy Krzywy Domek, pomnik Szalonego Parasolnika.

Ostatnim punktem naszego wyjazdu była Gdynia – Skwer Kościuszki, Molo Południowe, następnie cumujące przy nabrzeżu zabytkowe okręty i statki żeglarskie, w tym najsłynniejszy polski żaglowiec „Dar Pomorza”.

Podróż, choć długa, minęła nam w świetnej atmosferze, podobnie jak cała wycieczka. Dopisywały nam humory i pogoda. Tylko w każdym z nas tliła się zaduma, że ten wyjazd jest już naszym ostatnim…