REGULAMIN KONKURSU
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem konkursu jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Księcia Jana Dobrego w Opolu.
-
Celem konkursu jest:
-
Zachowanie tradycji budowania szopek bożonarodzeniowych;
-
Prezentacja szopki bożonarodzeniowej jako elementu kultury chrześcijańskiej i narodowej;
-
Poznanie i zapamiętanie wydarzeń związanych z narodzeniem Jezusa,
-
Rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży oraz uzdolnień plastycznych;
-
Integracja wspólnoty rodzinnej (szopka może być wykonana z pomocą członków rodziny).
-
Stworzenie warunków korzystania z różnorodnych form spędzania czasu wolnego.
-
Tematyka konkursu
Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie przestrzennej pracy plastycznej – szopki bożonarodzeniowej statycznej lub ruchomej. Koniecznie należy uwzględnić wyraźne elementy tradycji Bożego Narodzenia. Oceniane będą: nawiązanie do tradycji, architektura, figurki, kolorystyka, nowatorstwo, dekoracyjność i ogólne wrażenie estetyczne.
-
Warunki konkursu
-
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 20 im. Księcia Jana Dobrego w Opolu.
-
Prace oceniane będą w 3 kategoriach wiekowych:
a. uczniowie kl. I-III,
b. uczniowie kl. IV-VI ,
c. kategoria mieszana (rodzeństwo, grupy koleżeńskie do 3 osób) – prace wykonane przez większą liczbę osób nie będą oceniane.
-
W konkursie nie mogą być zgłaszane szopki biorące udział w ubiegłorocznym konkursie.
-
Każdy uczestnik (zespół uczestników) powinien dostarczyć jedną pracę przestrzenną na podstawie nie mniejszej niż 15cm x 15cm i nie większej niż 40cm x 40cm wykonaną z dowolnego tworzywa, przy czym zaleca się wykonywanie szopek z materiałów trwałych i naturalnych: sznurków jutowych, lnu, roślin, masy solnej, gliny, tektury, słomy, drewna itp. Technika wykonania pracy dowolna. Wszystkie elementy szopki powinny być wykonane własnoręcznie.
-
Ze względu na specyfikę pracy przy powstawaniu szopek mogą pomagać także inne osoby (rodzice, rodzeństwo, itp.). Konstrukcja szopki powinna być stabilna. Wszelkie elementy powinny być przymocowane w taki sposób, by nie przesuwały się. Pracę należy opatrzyć metryczką zawierającą dane: imię i nazwisko autora, kategorię wiekową.
-
Zgłoszenie udziału w konkursie oznacza również pełną i nieodwołalną akceptację warunków niniejszego regulaminu.
-
Ocena i nagrody
-
Prace oceniać będzie Komisja Konkursowa powołana przez organizatorów specjalnie do tego celu.
-
Szopki będą oceniane według następujących kryteriów:
-
ogólne wrażenie artystyczne, oryginalność pomysłu;
-
opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie materiałów (w szczególności naturalnych);
-
wkład pracy;
-
estetyka pracy oraz trwałość konstrukcji;
-
walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki).
-
Komisja Konkursowa oceni szopki w trzech ww. kategoriach wiekowych. W każdej z nich zostaną nagrodzeni trzej wykonawcy najpiękniejszych szopek. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy, a laureaci konkursu otrzymają nagrody rzeczowe.
-
Organizator zastrzega prawo do innego podziału nagród, w tym do nie przyznawania nagród w danej kategorii lub przyznania nagród/wyróżnień dodatkowych.
-
Prace należy składać u organizatorów konkursu do 15.12.2016 roku
-
Wyniki konkursu zwierające imiona i nazwiska autorów nagrodzonych prac zostaną podane do publicznej wiadomości do dnia 20.12.2016 roku.
-
Po ocenie prac przez Komisję Konkursową w kościele parafialnym św. Jacka w Opolu zostanie zorganizowana wystawa wszystkich szopek bożonarodzeniowych wykonanych na konkurs.